Laiko ribojimas: 1s
Atminties ribojimas: 64MB
Duomenų failas: lmio_1999_3e1_zaid_saske_jau.in
Rezultatų failas: lmio_1999_3e1_zaid_saske_jau.out
Žaidimas su šaške
Žaidimą su šaške žaidžia vienas žmogus. Lentoje vienas šalia kito nupiešta kvadratėlių. Jie sunumeruoti nuo 1 iki . Į kiekvieną kvadratėlį įrašytas sveikasis skaičius nuo iki . Pirmame kvadratėlyje įrašytas nulis. Jame žaidimo pradžioje pastatoma šaškė.
Žaidimas pradedamas metant lošimo kauliuką, turintį nuo 1 iki 6 akių. Žaidėjas pastumia šaškę per tiek kvadratėlių į priekį, kiek iškrito kauliuko akių. Jei šaškė sustoja ant kvadratėlio su teigiamu skaičiumi – ji per tiek kvadratėlių pastumiama į priekį, jei ant neigiamo – per tiek kvadratėlių perstumiama atgal. Taip vaikštoma tol, kol patenkama ant kvadratėlio su nuliu. Tada vėl metamas kauliukas ir judama į priekį.
Jei iš paskutiniojo kvadratėlio šaškei dar reikia judėti į priekį, ji patenka į pirmąjį kvadratėlį. Jei judėdama atgal šaškė patenka į pirmąjį langelį, tai iš ten niekur toliau nebeina – sustoja ir vėl metamas kauliukas.
Sutarta, kad perstumiant šaškę iš vieno kvadratėlio į kitą, ji aplanko ne tik tuos du, bet ir visus jos kelyje pasitaikančius kvadratėlius. Šaškės perstūmimas nuo vieno kvadratėlio ant kito gretimo laikomas žingsniu. Vadinasi, vienu ėjimu šaškė gali padaryti kelis žingsnius.
Žaidimas baigiamas, kai aplankomi visi kvadratėliai.
Panagrinėkime pavyzdį. Piešinyje parodyta, kaip judės šaškė, jei mėtant kauliuką iškrito 1, 2, 1. Kiekvienas žingsnis pavaizduotas rodykle. Iki žaidimo pabaigos šaškė padarė 15 žingsnių.
Užduotis
Parašykite algoritmą, randantį tokią kauliuko akių seką, kuriai iškritus žaidimas baigtųsi per mažiausią žingsnių skaičių.
Pradiniai duomenys
Pirmoje eilutėje nurodytas kvadratėlių skaičius . Likusiose eilučių įrašyta po vieną natūralųjį skaičių, nuo iki . Tai kvadratėlių viduje esantys skaičiai.
Rezultatai
Rezultatus – kauliuko akių seką – spausdinkite po vieną skaičių eilutėje.
Pavyzdžiai
Pradiniai duomenys | Rezultatai | Paaiškinimas |
---|---|---|
7 0 -3 2 6 0 -2 1 |
4 2 |
Šaškė iš viso padarys šešis žingsnius |
Ribojimai
.